MasterCard готує новий спосіб оплати Selfie Payment

Технологія Selfie Payments

MasterCard тестує додаток для смартфонів, який призначений для онлайн-покупок методом розпізнавання облич. Учасники тестування тримають свій телефон, як ніби роблять селфі, щоб підтвердити транзакції.

"Мілленіали полюбляють селфі. Я думаю, їм сподобається можливість швидких оплат за допомогою фото", — сказав експерт з безпеки Аджай Бхалла.

Інший експерт з безпеки заявив, що для системи розпізнавання облич необхідні додаткові рівні безпеки:

"Google тестували розпізнавання облич на телефонах Android, і спочатку було багато проблем, — сказав Кен Манро, дослідник безпеки в Pen Test Partners. — Люди зрозуміли, що можна сфотографувати когось, показати знімок на камеру, і телефон розблокується".

Як працює SelfiePayments?

Як і у всій біометрії, частини вашого тіла замінюють введення пароля.

"Ми виявили, що з паролями виникає безліч проблем. Це зайві дії, які заважають людям при проведенні цифрових платежів", — сказав Боб Реані, виконавчий віцепрезидент MasterCard за рішеннями для ідентифікації.

Щоб використати SelfiePayments, користувач встановлює додаток MasterCard на свій смартфон. Потім, коли потрібно провести оплату, він дивиться в камеру й кліпає або хитає головою. Після цього додаток використовує риси обличчя і міміку користувача для аутентифікації.

Є логічна причина, з якої потрібно кліпнути або похитати головою. У минулому в Google вже використовували розпізнавання облич як метод аутентифікації. Але шахраї могли просто скористатися фотографією. Тому кліпаючи або хитаючи головою, ніхто не може використати картинку та прикинутися іншою людиною.

Додаткові заходи безпеки від MasterCard

Google визнає, що його розпізнавання облич менш безпечне, ніж графічний ключ, PIN-код або пароль. На противагу додаток MasterCard просить користувачів кліпнути, щоб довести, що вони люди. Попри це, іноді "фейковим обличчям" вдавалося обдурити систему.

"Шахраї робили фото й додавали анімацію, домальовуючи рух повік, — сказав Манро. — Відтоді в біометрії стався прогрес, але нюанси залишилися".

MasterCard вивчає розпізнавання осіб як альтернативу SecureCode, їхньому програмному забезпеченню безпеки, яка запитує в онлайн-покупців пароль для здійснення покупок. Компанія заявила, що торік технологія була використана для трьох мільярдах транзакцій.

"MasterCard націлені на максимальну безпеку, тому що гроші — їхня спеціалізація. Але є підстави для формування додаткових рівнів безпеки", — сказав Манро. — Якщо третя особа дізнається звичайний пароль, ви можете просто змінити його. Але що станеться, якщо ваші дані розпізнавання облич будуть викрадені? Ви ж не можете змінити своє обличчя".

У MasterCard пообіцяли, що фахівці вивчають безпеку відбитків пальців і розпізнавання голосу, які можуть полегшити всі процеси.

Selfie Payments від AliPay

«Посміхнись, щоб заплатити». Ще у 2017 році в Китаї з'явилася можливість розплатитися у KFC за допомогою свого обличчя. Перша послуга такого типу була представлена в новому концептуальному ресторані KFC під назвою KPRO в Ханчжоу. Користувачі AliPay можуть аутентифікувати свої платежі за допомогою сканування обличчя і введення номерів мобільних телефонів. Наразі AliPay пропонує послугу Smile to Pay тільки в ресторані KPRO. В Ant Financial заявили, що з часом планується розширення.

Коли чекати на Selfie Payments в Україні?

Сучасні українці готові брати все від інновацій і користуватися різними оновленнями. Однак наразі уряд не готовий відповісти народу взаємністю. В Україні як і раніше багато бюрократії, попри те, що є кілька фінтех-стартапів зі спеціалізацією Selfie ID. Однак країні знадобиться мінімум кілька років, щоб прийти до впровадження системи. Вважається, що з ідентифікацією найкраще впорається людина, а не машина. Попри те що Face ID активно використовується в усьому світі, а програми для інших країн нерідко розробляють українські айтішники, до біометрики ставляться з особливою обережністю.

Україні варто було б почати з простих речей: наприклад, авторизації в особистому кабінеті додатку за допомогою обличчя або проведення дрібних транзакцій. Потім можна перейти до складніших процесів: створення рахунків у банках тощо.

Можливо, ми очікуємо, поки технологію доведуть до досконалості, щоб можна було мінімізувати виникнення несправностей. Однак це теорія — на практиці система в 100% випадків буде адаптуватися під локальних користувачів. А отже, помилок не уникнути. Кожна інновація спочатку працює в стартовому режимі. Затягування процесу не допоможе уникнути багів — вони завжди з'являються на початку експлуатації будь-якого сервісу.

utm_Campaign
Сума:
грн
-
+
Термін:
днів
-
+
Сума
Проценти

Сума погашення

ОТРИМАТИ ГРОШІ