Довідкова інформація

Віртуальне шахрайство з банківськими картами

банківська картка

Світ фінансів еволюціонує і переходить у діджитал, а разом з ним розвиваються і шахрайські технології. Якщо раніше, щоб пограбувати банк або персональний рахунок людини потрібно було особисто заявитися у фінустанову, то зараз присутність не потрібна. Більш того, шахраї самостійно виходять на контакт з потенційною жертвою. Ще п'ятдесят років тому особистість злочинця могла бути встановлена завдяки його ж особі. Зараз через невидимі махінації в інтернеті невідомо, чиєї жертвою ви стали: дорослої людини або підлітка-хакера.

Як дізнатися, що ви потрапили в пастку

Наприклад, вам надійшло повідомлення про списання за карткою. Щоб завжди бути в курсі того, що відбувається з особистим рахунком, активуйте функцію SMS/PUSH-повідомлень або листів на електронну пошту. Зверніться до оператора, щоб налаштувати функцію, або зробіть це самостійно через банківський додаток.

Однак будьте обережні: шахраї часто використовують схожі електронні адреси, як у банків. Наприклад, замість [email protected] - [email protected] Це дрібниця, на яку ви не звернете уваги. Тому якщо співробітник банку просить якісь специфічні документи або щось подібне, зв'яжіться з фінустановою самі. Візьміть контакти зі своєї карти та зателефонуйте, напишіть у чаті на сайті або додатку. І ще раз нагадаємо: ніколи не повідомляйте дані секретних кодів CVV тощо. Операторам та іншим співробітникам не потрібна така інформація — це акт шахрайства.

Операція вже пройшла — що робити?

  • Для початку деактивуйте карту — в додатку, інтернет-банкінгу, чаті, через телефон або у відділенні. Таким чином, ви виключите всі подальші списання з рахунку. Зробіть це чим швидше, тим краще. У вас є один день після повідомлення про списання коштів, щоб попередити банк.
  • Наступний крок — заява в банк про незгоду. Способів подати його кілька: через гарячу лінію, чат або електронну пошту. Уточніть у своєму банку, які є опції. Після подачі банк проведе перевірку. Ваші шанси повернути гроші значно вищі, якщо ви повідомили банк про те, що трапилося протягом доби, і якщо ви не порушили правила безпеки (не повідомили CVV, пін-код, номер картки та інше). Збережіть докази, що заяву прийняли. Як підтвердження — SMS з номером документа, лист на пошті або PDF-файл. Якщо писали вручну у відділенні, попросіть копію з позначкою про прийняття.
  • Повідомте в поліцію. Не очікуйте дій банку та напишіть заяву в поліцію про акт шахрайства з боку третіх осіб. Контролюйте хід слідства та контактуйте з правоохоронними органами. Уточніть у банку, чи не доступний їм номер картки одержувача. Якщо так, ви зможете прискорити процес, передавши інформацію слідчому. При списанні великої суми зверніться до юриста. Він допоможе правильно скласти заяву в поліцію та контролюватиме процес самостійно. Імовірність, що про вас забудуть, значно знизиться.
  • Чекайте. Банку знадобиться 30-60 днів, щоб розглянути заяву. Якщо списання пройшло через платіжну систему, строк може збільшитися. У будь-якому випадку банк зобов'язаний надавати проміжні результати.

Шанси повернути гроші, якщо потерпілий сам порушив правила безпеки

Це можливо, але ймовірність маленька — 2/10. Злочинців простіше знайти та змусити повернути кошти, якщо це особи, які фізично досяжні. Наприклад, сусід, співмешканець, знайомий. Ще один варіант — зловмисник скористався карткою в банкоматі, де є камери. У цьому випадку порушується кримінальна справа за статтею крадіжки.

Якщо гроші зняли невідомі особи, більш того — через інтернет — імовірність знайти їх практично нульова. Відстежити ланцюжок переказів дуже складно. Одержувач може перебувати в іншій країні, а значить, і в іншій юрисдикції.

Якщо зловмисника знаходять, і він постає перед судом, як правило, потерпілому повертають гроші та виплачують компенсацію. Для спійманого злодія це навіть вигідно — покарання можуть пом'якшити, а іноді вдається уникнути й судимості. Не очікуйте великих сум від компенсації, максимум — 50 тисяч гривень.

Як убезпечити себе

Банки постійно розвивають області безпеки, вдосконалюють антифрод-системи та ідентифікацію клієнта. У кожної фінустанови свої методи. Наприклад, monobank не дозволяє мати додаток для однієї й тієї ж карти на двох смартфонах одночасно.

Є особливі системи, які впізнають користувача за пальцями. Вони запам'ятовують швидкість і манеру друку клієнта, найбільш використовувані комбінації клавіш, силу натискання тощо. Якщо щось відхиляється від норми, це фіксується, і при спробі списання грошей будуть потрібні додаткові етапи підтвердження особи — дзвінок або повідомлення тощо.

  • Захистіть картку та дотримуйтесь правил безпеки. Нікому не повідомляйте свої дані.
  • Якнайшвидше деактивуйте карту, якщо побачили раптове списання коштів.
  • Найміть юриста, якщо буде потрібно.
utm_Campaign
Сума:
грн
-
+
Термін:
днів
-
+
Сума
Проценти

Сума погашення

ОТРИМАТИ ГРОШІ