Internet Explorer не підтримується. Оновіть браузер або використовуйте інший.

Оновіть

UA creditplus
0 800 753 363 безкоштовно по Україні
0 800 753 363 (безкоштовні дзвінки по Україні)
Час роботи служби підтримки:
Пн-Пт: з 8:00 до 23:00
Сб-Нд: з 8:00 до 22:00

Вішинг — як шахраї щодня обманюють нас телефоном

Телефон

Березень 2021 — у США повним ходом йде вакцинація від COVID-19. Однак є частка населення, яка все ще сумнівається, робити щеплення чи ні. Ця аудиторія і стає основною метою шахрайської організації. Зловмисники обдзвонюють американців із привабливою пропозицією придбати ліки, що здатні пом'якшити хворобу або запобігти зараженню. 28 березня Федеральна комісія зі зв'язку опублікувала заяву, в якій попередила американців про зростання числа телефонних шахрайств, пов'язаних із COVID-19.

Голосовий фішинг — він же вішинг — стає все більш популярним видом шахрайства. Зловмисник дзвонить вам телефоном або надсилає голосове повідомлення, сподіваючись отримати особисту інформацію, яка потім може бути використана для доступу до ваших грошей або інших цінних даних. Ми розповімо головне про те, як зрозуміти, що вам дзвонить шахрай та захистити себе та своїх близьких. 

Що таке вішинг?

Значення слова «вішинг» походить від комбінації двох слів: voice («голос») та phishing («фішинг», шахрайство). Вішингова атака — це різновид шахрайства, яке здійснюється за допомогою телефонного дзвінка або голосової пошти. Вона потрапляє в категорію кіберзлочинів, оскільки це метод, який шахраї використовують для отримання доступу до грошей або іншої особистої інформації жертв. Вони можуть отримати доступ до банківського рахунку людини, вкрасти номери кредитних карток або навіть обманом змусити їх переказати гроші.

Як працює вішинг?

Недаремно вішинг став таким популярним серед шахраїв. Вони використовують так звану соціальну інженерію — техніку, яка спирається на природні людські інстинкти: довіру, страх, жадібність чи бажання допомогти іншим. Кіберзлочинець спробує викликати у вас ці почуття, створивши паніку чи інші емоції, щоб вибити вас із рівноваги. Скориставшись цим, він попросить переказати гроші або передати іншу інформацію. Шахраї можуть налякати вас — заявити, що ваші гроші перебувають під загрозою; надихнути вас обіцянкою чудової інвестиційної схеми; попросити допомогти комусь, хто цього потребує. У цей момент спроба психологічної маніпуляції викликає у вас бажання діяти швидко, а не логічно та спокійно обмірковувати ситуацію.

Поширені види вішингу

Кіберзлочинці часто зображають із себе людину, якій ви зазвичай довіряєте. Наприклад, вони можуть видати себе за представника банку, клієнтом якого ви є, консультанта з інвестицій або представника вашої страхової компанії. Це означає, що ви з більшою ймовірністю довіряєте їм гроші або фінансові дані. Шахраї можуть адаптувати свої дзвінки до місця вашого проживання, пори року, вашого віку та інших особистих даних. Ось деякі з найпоширеніших приводів для дзвінка:

  • Зламаний банківський рахунок. У цьому типі атаки вішери можуть зателефонувати вам і повідомити, що ваш банківський рахунок було зламано й тепер перебуває під загрозою кібератаки. Потім абонент спробує переконати вас переказати гроші з банківського рахунку на «безпечніший» рахунок або запросити дані для входу, щоб розв'язати проблему. Надійний банк ніколи не питатиме про це клієнтів під час спонтанного телефонного дзвінка, тому безпечніше просто покласти слухавку. Якщо ви, як і раніше, збентежені, зверніться до свого банку, щоб переконатися, що з вашим рахунком усе гаразд.
  • Пропозиція мрії. Деякі шахраї можуть зателефонувати, пропонуючи вам безплатний подарунок або вигідну інвестиційну можливість. Ці пропозиції можуть здатися привабливими, тому у вас може виникнути спокуса їм повірити. Але не дайте себе обдурити — якщо вам телефонують щодо розіграшу, в якому ви ніколи не брали участі, і запитують вашу особисту інформацію, покладіть слухавку. Якщо пропозиція звучить надто добре, щоб бути правдою, ймовірно, так воно і є.
  • Шахрайство у сфері медичного чи соціального забезпечення. Кіберзлочинці іноді видають себе за представників медичного страхування чи соціального забезпечення, намагаючись вкрасти допомогу чи гроші. Люди похилого віку, які часто стають об'єктами шахрайства, з більшою ймовірністю можуть не знати про поширеність фішингу. Щоб захистити своїх близьких, поговоріть з ними про найпоширеніші типи шахрайства та поясніть їм, чому не можна ділитися своїми банківськими реквізитами чи іншою особистою інформацією з невідомими абонентами.

Профілактика вішингу — як захистити себе 

Насправді запобігання вішингу досить просто навчитися. Ми вказали основні кроки, які ви маєте виконати, щоб не стати жертвою шахрайських атак. 

  1. Ніколи не повідомляйте та не підтверджуйте свої особисті дані телефоном, навіть якщо той, хто телефонує, стверджує, що є представником вашого банку. Жоден законний абонент не попросить вас це зробити. Якщо таке станеться, повідомте про цей дзвінок до свого банку.
  2. Не відповідайте на дзвінки з незнайомих номерів. Дозвольте дзвінку перейти на голосову пошту та прослухайте його. Ще один варіант — передзвонити з іншого номера. У разі шахрайства цей дзвінок швидше за все не пройде.
  3. Не відповідайте на електронні листи, текстові повідомлення або повідомлення в соціальних мережах з проханням вказати номер телефону. Часто це перший крок, який роблять кіберзлочинці, щоб атакувати вас у майбутньому.

Як розпізнати вішингову аферу

Щоб виявити вішингову атаку, вам потрібно стежити за деякими основними «червоними прапорцями». Якщо ви відчуваєте, що вас кваплять, маніпулюють або намагаються викликати паніку, це може бути ознакою того, що вам телефонує шахрай.

Перший крок до запобігання вішингу — покласти слухавку, якщо вас питають про особисті дані: адресу, інформацію про банківський рахунок, номери банківських карток або паролі. Якщо вам ставлять ці запитання несподівано, просто завершіть розмову. Жодна поважна компанія не збиратиме інформацію таким чином. 


 

utm_Campaign
Сума:
грн
-
+
Термін:
днів
-
+
  • Сума

  • Проценти

  • Сума погашення

Код активований