Мільйони людей по всьому світу віддають перевагу мікрокредитуванню, адже це легко та швидко. Фінансові технології щодня вдосконалюються, і сьогодні ми можемо отримати кошти не виходячи з дому. Ба більше, отримати їх можна на будь-які потреби. А тому майбутнє фінтеху видається більш ніж оптимістичним. У цьому матеріалі розглянемо, що впливає на популярність послуги мікрокредитування та що ще очікує на цей сектор.
Майбутнє мікрофінансування видається райдужним, оскільки воно продовжуватиме розширюватися за межі традиційних інституцій. Нові учасники, такі як агенти та мобільні оператори, допоможуть пропонувати фінансові продукти та послуги за нижчими цінами різним категоріям населення.
Нові технологічні інновації також допоможуть мікрофінансовим організаціям.
Немає сумнівів, що мікрофінансові організації мають високу мотивацію працювати в багатьох країнах. Але для того, щоб продовжувати відігравати цю роль у довгостроковій перспективі, вони повинні увійти в цифрову епоху, впроваджуючи нові технології та переосмислюючи свої бізнес-моделі.
Є декілька порад для нових компаній, які тільки починають свій шлях у фінансовому секторі.
Останні чотири роки є одніми з найскладніших для українського бізнесу. Адже на початку 2020 більшість фінансових компаній були змушені переглянути свої стандарти роботи та зважити на той фактор, що адаптація до нових умов у період пандемії могла бути надскладною. Дещо простіше було компаніям, які вже працювали лише на рівні надання цифрових послуг. Водночас лишалась та доля клієнтів, які звикли до отримання грошей через фізичні точки надання коштів. Треба було буквально перевчати людей і показати їм, що можна безпечно та зручно користуватись онлайн-переказами. Попри те що багато людей отримували онлайн-кредити на картки, вони звикли до зняття коштів з рахунку, щоб розраховуватись готівкою. Та не лише МФО працювали над диджиталізацією своїх продуктів. Будь-який бренд, який продавав будь-що, перейшов в онлайн. Наразі складно уявити собі будь-який магазин без POS-термінала. Тому сукупність всіх дій, які застосували українські компанії, посприяла тому, що населення стало більш освіченим у розрізі онлайн-покупок та користування картками, а не готівкою.
Наступним складним етапом стало повномасштабне вторгнення, але й тут частина компаній встигла адаптуватись та продовжила надавати свої послуги попри ситуацію. І якщо наразі бренди вистояли, зважаючи на найскладніші виклики за всю історію, то можна лише уявити, що вони запропонують своїм клієнтам у майбутньому та до якого рівня ладні дійти, аби стати найкращими на ринку.
Зокрема на зростання конкуренції також повпливало зниження денної процентної ставки, і тому клієнти наразі у пріоритетній позиції — вони можуть легко вибирати, до якої організації їм звертатись, зважаючи на якість послуг. Адже наразі відмінністю між брендами є клієнтоорієнтованість, надання знижок, комфортні умови, максимальні суми та індивідуальні послуги.