Незалежно від того, чи ви починаєте працювати в новій компанії, чи вам запропонували підвищення на роботі, завжди у ваших інтересах обговорити свою зарплату — швидше за все, в бюджеті компанії є певні резерви для вашої ролі, але ви не дізнаєтеся, якщо не запитаєте. Звичайно, це набагато легше сказати, ніж зробити. Обговорення зарплати може бути незручним, тому краще братися до розмови повністю підготовленим, щоб бути впевненим у тому, що ви просите. Ось кілька порад від експертів, які допоможуть вам підготуватися до наступних перемовин про зарплату.
Перш ніж вступати в переговори про зарплату, важливо зібрати якомога більше інформації про галузеві стандарти, ринок праці та конкретну компанію, з якою ви ведете перемовини. Вивчіть діапазони заробітних плат для аналогічних посад у вашій галузі та регіоні, враховуючи такі фактори, як досвід, кваліфікація та обов'язки. Такі сайти, як Glassdoor, Work.ua, LinkedIn, можуть надати цінну інформацію. Маючи чітке уявлення про ринкову вартість ваших навичок і посади, ви будете краще підготовлені до впевнених переговорів і зможете переконливо обґрунтувати, на яку зарплату ви заслуговуєте.
Шарлін Мольман, тренер з розширення фінансових можливостей, успішно домовилася про зарплату на одному зі своїх попередніх місць працевлаштування, дослідивши типовий рівень оплати праці на цій посаді.
«Дуже важливо, щоб ви вивчили поточні ставки для вашої ролі в галузі, — каже вона. — Якщо цього не зробити, ви навряд чи отримаєте вищу зарплату, на яку розраховуєте. Я дослідила ринкову ставку для моєї посади й домовилася про зарплату на 30% більшу, ніж мені пропонували спочатку. Це тому, що я знала, якою була поточна ставка та розуміла бюджет компанії. Крім того, я «виклала на стіл» факти свого минулого досвіду та зв’язки, які мала».
Під час переговорів про зарплату важливо зосередитися на цінності, яку ви приносите організації. Чітко сформулюйте свої досягнення, навички та унікальну кваліфікацію, які відрізняють вас від інших кандидатів. Підкресліть, як ваші знання та досвід можуть сприяти досягненню цілей компанії, розв'язанню проблем чи отриманню прибутку. Продемонструвавши безпосередній вплив, який можете реалізувати, ви надасте переконливий аргумент, чому заслуговуєте на вищу зарплату. Крім того, розгляньте можливість ведення перемовин не лише про базову зарплату, а й про пільги, бонуси чи можливості професійного розвитку.
Обговорення пропозиції про роботу може лякати, але ваш роботодавець, швидше за все, очікує від вас саме цього. Багато людей бояться, що обговорення зарплати призведе до того, що вони втратять пропозицію про посаду. Та роботодавці очікують зустрічної пропозиції, тому переговори є малоризикованими. Пам'ятайте, що ви заслуговуєте на оптимальну зарплату, тому не варто недооцінювати себе і не бійтеся просити цифру, яка відповідає вашій цінності.
Ефективні перемовини вимагають сильних комунікативних навичок і стратегічного підходу. Почніть з визначення реалістичної цільової зарплати на основі ваших досліджень, але також встановіть мінімально прийнятну оплату праці. Під час переговорів поводьтеся впевнено, професійно і зберігайте позитивний настрій. Чітко сформулюйте причини, чому ви хочете отримати вищу зарплату, і будьте готові підкріпити свої вимоги даними та доказами. Активно вислуховуйте занепокоєння іншої сторони й будьте відкриті до компромісів. Пам'ятайте, що переговори — це двосторонній процес, тому будьте готові запропонувати альтернативні рішення або компроміси для досягнення взаємовигідної угоди. Нарешті, будьте терплячими та наполегливими, оскільки перемовини можуть вимагати багаторазового обговорення, перш ніж досягти рішення.
Важко сперечатися з холодними фактами. Йдіть на переговори, підготувавшись до розмови про те, як ви можете принести компанії більше грошей або зменшити її витрати, спираючись на те, чого ви досягли в попередніх компаніях або на попередній посаді.
«Кількісно оцініть свій потенційний внесок у загальний результат, — каже Пітер Янг, генеральний директор сервісу з написання резюме ResumeGo. — Покажіть, що ви заслуговуєте на зарплату, яку просите, і допоможіть компанії зрозуміти, наскільки ви можете збільшити їхній прибуток і знизити витрати. Зробіть це, навівши кількісні приклади того, як ви збільшили дохід, прискорили продажі, підвищили ефективність і знизили накладні витрати на попередніх місцях роботи (або посадах)».