Заробляйте, роблячи те, що у вас виходить найкраще, і перетворіть своє хобі на прибутковий бізнес. Це один з найпростіших способів перейти до підприємництва. Підготували матеріал, де ви знайдете все необхідне, щоб побудувати бізнес зі свого хобі.
У деяких випадках хобі та бізнес можуть бути одним і тим самим. Ваше хобі — це те, чим ви займаєтеся після роботи й у вільний час. Але отримати прибуток від того, що приносить вам задоволення, більш ніж реально.
З погляду уряду, дохід від хобі є реальним доходом, який вам, можливо, доведеться задекларувати. Справжня різниця між хобі та бізнесом зводиться до податкового законодавства. Отже, після початку монетизації хобі вам потрібно буде зареєструвати себе принаймні як ФОП. Хоча декларування доходу може здатися клопіткою справою, переваги перетворення хобі на бізнес можуть збалансувати негативні моменти.
Кулінарне хобі може стати успішним творчим бізнесом. Знову ж таки, є й інші досить поширені хобі, які можна монетизувати — наприклад, продаж готових виробів ручної роботи, таких як в'язані вовняні рукавиці чи шкарпетки. Багато підприємців починають саме так. Але є й інші типи хобі, які мають ринкову перспективу.
Ось кілька прикладів.
Реалізація ідеї починається з виконання попередньої роботи. Щоб перетворити хобі на бізнес, потрібно поставити собі кілька запитань про мотивацію та життєздатність вашої ідеї.
Найкращий спосіб підтвердити свою бізнес-ідею — провести маркетингове дослідження. Це ряд кроків, таких як оцінка конкуренції, вивчення цільової аудиторії, аналіз ринкових і споживчих тенденцій, а також розуміння вашої унікальної торгової пропозиції.
Відповівши на кілька запитань про вашу аудиторію та конкурентів, ви дізнаєтесь, чи є місце для вашого продукту або послуги на ринку. Чи можете ви запропонувати щось таке, чого не можуть ваші конкуренти? Чи існує ринок, який недостатньо обслуговується і на який може орієнтуватися ваш конкретний бренд? Які тенденції у вашій галузі вказують на те, що зараз правильний час для запуску?
Яким бізнесом ви можете займатися, зважаючи на характер вашого ремесла?
Визначте, чи будете ви керувати бізнесом з дому, чи будете керувати ним самостійно або з бізнес-партнером, і чи потрібно вам залучати підрядників або наймати працівників для будь-якої частини процесу. Ви будете продавати готові товари чи послуги? Ви плануєте продавати онлайн чи особисто? Чи, можливо, поєднання вищезгаданих способів?
Написання бізнес-плану не тільки дасть відповіді на ці запитання, але й допоможе визначити такі фактори, як необхідне фінансування та шлях до прибутковості. Якщо ви вирішили шукати зовнішнє фінансування, бізнес-план допоможе сформувати вашу презентацію для інвесторів.
Бізнес-планування часто використовується для забезпечення фінансування, але багато власників бізнесу вважають написання плану цінним, навіть якщо вони ніколи не працювали з інвестором.
Колір, шрифти, тон голосу, естетика зображень та дизайн паковання — все це складові брендингу. Разом вони розповідають історію.
Припустимо, ви займалися дизайном ювелірних прикрас, можливо, дарували або продавали свої вироби друзям. Коли ви перетворюєте це хобі на бізнес, ваша робота має бути прив'язана до бренду. Бренд визначає все, що пов'язане з вашим продуктом або послугою, включаючи те, що ви відстоюєте, голос вашого бренду, візуальні орієнтири та історію вашого бренду.
Вебсайт, брендингові активи, такі як дизайн логотипа, контент у соціальних мережах та паковання продукту говоритимуть про сильний бренд. Навіть якщо ви продаєте продукт на переповненому ринку, брендинг може виділити вас серед конкурентів, якщо ви зможете розповісти переконливу історію, яка резонує з вашою цільовою аудиторією.
Якщо ваш бізнес народився з хобі, ви, швидше за все, вже володієте більшою частиною обладнання, необхідного для виробництва вашого продукту. Однак для того, щоб перейти на новий рівень, вам треба модернізувати обладнання, закупити витратні матеріали гуртом або навіть переобладнати кімнати у вашому домі під спеціальний робочий простір.
Наприклад, якщо ви любите фітнес і хочете втілити свою любов до руху у віртуальних заняттях, врахуйте, що вам доведеться витратити кошти на освітлення та обладнання для камер. Також візьміть до уваги інші витрати, такі як хостинг вебсайту, бухгалтерське програмне забезпечення та реклама в інтернеті.
У деяких випадках, можливо, потрібно подати заявку на кредит, грант для малого бізнесу або пропозицію капіталу, розпочати краудфандингову кампанію, зануритися у свої заощадження або шукати інші види фінансування.
Однак, хобі-бізнес, як правило, починається з фінансування власними силами, інвестуючи в стартап прибутки. Навіть якщо ви починаєте бізнес без грошей, у міру зростання продажів ви можете використовувати ці прибутки для повільного оновлення обладнання або інвестування в маркетинг.
Керін Роуз Ґолд створила для себе пару сонцезахисних окулярів — і привернула до себе увагу відомих людей. З моменту запуску відомого в Америці бренду A-Morir вона модернізувала свою студію та робочий простір.
Майстер-класи з виготовлення меблів у гаражі — це одне, але чи правильно облаштований простір для переходу до деревообробного бізнесу? Ви будете проводити більше годин у цьому приміщенні, ніж коли це було хобі.
Подумайте про ергономіку (кращий стілець, килимки проти втоми), організацію вашого робочого простору (як речі розташовані для ефективності) тощо.
Коли Мелісса Батлер (СЕО бренду The Lip Bar) почала виготовляти помаду на своїй кухні, вона все ще працювала на Волл-стріт повний робочий день. Коли вона залишила фінансову індустрію і почала розвивати свій малий бізнес, вона зрозуміла, що її кухонна лабораторія більше не є життєздатною. Виробництво губної помади було перенесено на фабрику, що дозволило Мелісі масштабуватися і дотримуватися правил індустрії краси.
Ваш вебсайт має справляти гарне перше враження. Привабливий та оптимізований дизайн головної сторінки важливий для нових брендів, щоб перетворити відвідувачів на клієнтів.
Правильно підібрані канали продажів можуть допомогти вам охопити потрібну аудиторію, навіть якщо ваш маркетинговий бюджет невеликий. Якщо ви виготовляєте товари ручної роботи, створіть власний вебсайт, щоб мати право власності на свій бренд і список адрес електронної пошти. А також спробуйте продавати на такоих майданчиках, як OLX, Prom, Shafa, або навіть Ebay або Etsy, де покупці хендмейду зможуть знайти вас.
Якщо ви — онлайн-творець-любитель, наприклад, комік, або продаєте підписки на віртуальні курси для домашнього ремонту (DIY), подумайте про канали, де ваша індивідуальність може засяяти. TikTok став трампліном для багатьох інфлюенсерів, які стали брендами.
Настав час запускати! Якщо ви вже багато років займаєтеся своїм хобі й маєте підтримку сім'ї та друзів, почніть з цих відданих шанувальників, які допоможуть просувати ваш новий бренд за допомогою сарафанного радіо. Ставтеся до них як до своїх перших клієнтів і розвивайте відносини з ними.
Створіть акаунти в соціальних мережах і сторінку «Скоро відкриття» заздалегідь до офіційного запуску, щоб викликати інтерес і розширити список підписників та збільшити кількість підписників.
Хобі часто нерозривно пов'язані з життям — наприклад, в'язання найчастіше відбувається під час перегляду фільмів. Але якщо ви плануєте розвивати бізнес, відокремлення робочого простору від особистого допоможе вам встановити межі та підтримувати здоровий баланс між роботою та особистим життям.
Мисліть з оптимізмом: ваше хобі, що перетворилось на бізнес, може стати популярним, і ви будете намагатися задовольнити попит. Це ж мрія! Не ризикуйте роздратувати своїх нових шанувальників повільним обслуговуванням клієнтів і розпроданими товарами.
Подумайте, як ви будете масштабуватися на кожному етапі продажів. Розвиваючи власний хобі-бізнес, зазирніть на два, п'ять і 10 років уперед — чи зможе ваш стартап стабільно масштабуватися, і що вам для цього потрібно?
Чи має ваше хобі потенціал стати життєздатним бізнесом?
Ваше хобі може бути близьким вашому серцю, але чи є інші люди, які поділяють вашу любов до цього ремесла? Перевірка вашої ідеї продукту за допомогою дослідження допоможе вам визначити, чи є попит на те, що ви пропонуєте, і чи приносите ви користь ринку. Тут ви також запитаєте себе, чи є ваше хобі стійким як бізнес — чи можете ви його масштабувати? Бізнес-план може дати вам відповіді на багато з цих запитань.
Ви робите це заради любові, грошей чи заради обох?
Поширена пастка для тих, хто перетворює своє хобі на бізнес, полягає в тому, що те, що колись відвертало від роботи й стресу, може раптово стати роботою і стресом. Коли ваше ремесло — це хобі, ви відповідаєте тільки перед собою. Очікування від клієнтів, постачальників та роздрібних партнерів можуть створювати додатковий тиск. Чи буде ваше хобі чимось, чим ви будете насолоджуватися, якщо воно стане вашою постійною роботою?
Ваш бізнес не обов'язково повинен розширюватися в геометричній прогресії. Якщо ви займаєтеся цим з любові до своєї справи, бізнес може слугувати способом окупити себе або згенерувати трохи додаткових грошей.
Немає нічого більш розслаблювального і приємного, ніж занурення в улюблену справу. Якщо ви коли-небудь замислювалися над тим, як використати це почуття і перетворити їх на засіб до існування, перед вам постав цікавий вибір.
Як творець або як людина, що пристрасно та кваліфіковано займається улюбленою справою, ви вже маєте важливу перевагу. У вас є продукт, у вас є ноу-хау, у вас є драйв. Що заважає вам зробити стрибок від хобі до бізнесу?